luni, 27 iunie 2016

„Nu sunt de acord cu arta compromisului în politică”


fragment din interviul acordat Expres magazin 18‑25 februarie 1997
(a consemnat Ileana Lucaciu)


„Mulţi parlamentari cred că a fi senator sau deputat este o profesie care se moşteneşte din tată în fiu.
Sunt de părere că obligatoriu trebuie să existe moralitate şi în politică. Nu sunt de acord cu arta compro­misului în politică. Nu sunt de acord cu teoria că politica ar fi arta compromisului. Omul politic nu poate fi o rotiţă într‑un mecanism, nu poate să‑şi abandoneze propriile păreri, nu poate să uite de interesele naţionale. Sunt în afara acestor înţelegeri care se fac în culise, numite negocieri. Poate cu timpul mă voi obişnui cu ideile lor, dar le voi aproba doar atunci când voi avea convingerea că sunt bine făcute.
Unde simt şi am documentarea că a fost încălcată legea, mă voi opune, indiferent cine va fi prezidentul, indiferent ce vor culisele parlamentare. În definitiv, răspund în faţa a 180.000 de oameni care m‑au votat, care s‑au exprimat la nivel de milioane, 180.000 au votat în favoarea unei persoane. Mă simt obligat să le dau întotdeauna socoteală.
Am cultul legii, reprezint a treia generaţie de magistraţi în familia mea şi nu îmi pot permite să mă abat de la lege, să mă împleticesc în declaraţii politice. Sunt de acord că dacă există necesităţi stringente să accept unele interpretări, dar să văd că ele sunt folositoare unor mari categorii de oameni. Nu am ochelari de cal. Dar nu voi fi dispus niciodată să mă abat de la perceptele legii”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu