marți, 18 decembrie 2012

De ce a murit Ceauşescu pe limba lui (Partea a II-a)

- Partea a II-a -
„Onorată Curte,
Doamnelor şi domnilor,
În calitate de om al legii, am fost invitat să prezidez dezbaterile Curţii Morale a Revoluţiei, care îşi propune rejudecarea procesului soţilor Ceauşescu.
Incontestabil că acest proces a reprezentat pentru viaţa juridică din ţara noastră un eveniment cu totul ieşit din comun. Motiv pentru care o bună parte a opiniei publice, naţionale şi internaţionale, acuză justiţia română că a organizat pe 25 decembrie 1989, nu un proces, ci o mascaradă judiciară. Se susţine în acest sens că, printr-o inversare a succesiunii fireşti din activitatea judiciară, hotărârea de condamnare a fost în realitate, anterioară dezbaterilor care nu au constituit decât o simplă formalitate lipsită de conţinut, menită să dea aparenţă juridică unui act discreţionar. Pe de altă parte, există personalităţi politice proeminente, reputaţi analişti politici, jurnalişti şi, nu în ultimul rând, jurişti care susţin teza că cele petrecute la Târgovişte şi execuţia soţilor Ceauşescu se înscriu într-un proces revoluţionar, fiind motivate prin logica momentului istoric.
De la bun început trebuie precizat că nu este vorba de o judecată în accepţiunea bine statornicită a cuvântului – acesta este şi motivul pentru care nu mă vedeţi în robă – ci, dacă îngăduiţi o exprimare oarecum neobişnuită de un «proces al procesului de la Târgovişte».
Rejudecarea procesului soţilor Ceauşescu nu trebuie în nici un caz privită ca un proces propriu-zis, în cadrul şi condiţiile fixate de legea penală, ci de un act cu valoare pur morală prin care se urmăreşte, nu absolvirea de vinovăţie a soţilor Ceauşescu, ci restabilirea ideilor de legalitate şi justiţie grav afectate, chiar anihilate, de-a lungul deceniilor comuniste.
Vă propun ca atare să analizaţi, pas cu pas, desfăşurarea procesului de la Târgovişte, în încercarea de a stabili dacă şi în ce măsură poate fi calificat drept act de justiţie subordonat legii sau mascaradă judiciară.
Instanţa chemată să se pronunţe în această privinţă este alcătuită din revoluţionari autentici, reprezentând oraşele martir ale Revoluţiei, care s-au ridicat de la început împotriva comunismului, şi nu numai împotriva clanului Ceauşescu.
În ce mă priveşte, cum spuneam, nu particip în calitate de judecător, ci în aceea de om al legii obligat la obiectivitate şi imparţialitate, situat în afara oricărui partizanat politic. În acest context, consider că trebuie să limpezim aspecte esenţiale: 1). Caracterizarea juridică dată faptelor imputate soţilor Ceauşescu este sau nu conformă conţinutului normelor legale?; 2). Sunt sau nu stabilite aceste fapte printr-o apreciere obiectivă a probelor?; 3). Au beneficiat sau nu soţii Ceauşescu de drepturile şi garanţiile procesuale necesare pentru apărarea intereselor poziţiei lor procesuale?; 4). Pedeapsa cu moartea aplicată celor doi a fost sau nu corect pusă în executare?
Acestea sunt, onorată Curte, probleme asupra cărora trebuie să decideţi. Ceea ce nu înseamnă că lista acestora nu ar putea fi completată cu cele ce se vor ivi în cursul dezbaterilor. Ca de pildă, aceea dacă a fost nu legală înfiinţarea tribunalului extraordinar? Dumneavoastră, domnilor, vă revine sarcina de a cântări lucrurile şi a decide prin vot, punct cu punct, concluziile la care veţi ajunge, sub forma unui act de constatare, ce urmează a fi înaintat Parchetului General în vederea promovării unui recurs în anulare.
Acestea fiind spuse, dau cuvântul celor ce consideră că pot contribui în mod esenţial la clarificarea punctelor enumerate”.
Acesta a fost începutul procesului.
- Va urma -

Un comentariu:

  1. Reamintesc ca :in anul 1985 luna iunie-iulie fiind intro situaie extrema ,am cunoscut printre altii un personaj care era mai special.Din anumite informoatii aflasem ca acest personaj facea parte din alta categorie cu o profesie speciala.Printre altele eu fiind cu o autoritate peste toti ,lam atras linga mine si il protejam de ceilalti care lar fi putut teroriza.In discutiile purtate si in special ca eu nu eram omul sal "trag" de limba despre el si profesia lui ,activitatea etc..,acest personaj a inceput sami povesteasca despre el,despre securitate,despre comunism,despre serviciile anumitor structuri.Nu prea aveam interes si doar il ascultam.El ma intreba despre mine,de bunici,strabunici etc.Dupa multe discutii imi face o oferta sa accept sa lucrez in serviciu securitatii intrun domeniu in care se va decide la Sibiu sau Brasov.Imi spunea ca voi fi "pregegatit " in domeniu respectiv ce voi corespunde anumitot criterii.A continuat discutiile pina sa ajuns de a spune ca Familia Ceausescu si toate rudele vor fi "debarcate " in luna noiembrie-decembrie 1989.Am ramas complect inmarmurit de ce imi spunea in august 1985 si despre evenimentul ce urma in 1989.Intrun final Eu nu am acceptat propunerea ce mio facuse.Iam spus ca Nu sunt capabil pentru asta si nu trebuie sai fie teama.El sia dat o palma peste frunte ,parundui rau ca imi spusese despre "rolul" lui care era sa racoleze anumite persoane pentru ceia ce el imi spunea.A venit decembrie 1989 cind la Braila a inceput sa se traga din 21-25 decembrie 1989.La mine acasa eram cu un coleg de lucru si vroiam sa iesim pe trapa de pe bloc sa vedem din ce parte se tragea.Era seara pe la ora 22 si in momentul cind am scos doar capul afara deasupra blocului ,la lumina trasoarelor am observat vreo 4-5 indivizi ce stateau pe burta lungiti si cu arme trageau focuri automate in zona unde era o U.M. .Cind iam vazut am coborit imediat si iam spus colegului meu Gelu ce am vazut.A doua zi am fost impreuna cu un ofiter si 3 soldati la aceasta DIVERSIUNE CRIMINALA.Voi continua ca este mult de spus ce sa intimplat in toate aceste zile si dupa.In ce priveste procesul Familiei Ceausescu a fost unul Ilegitim."AVOCATUL" SOTILOR CEAUSESCU A FOST CALAUL .NU SE POATE CA UN AVOCAT SA ADUCA ACUZATII CLIENTULUI SAU CLIENTILOR LUI!ESTE INACCEPTABIL SI CEIA CE ASTAZI VE4DEM CU AVOCATII IN ROMANIA ,EI SUNT IN 2 GRUPARI: O GRUPARE ASTE A CELOR CE SUNT ASTAZI IN SCENA POLITICA LA "GUVERNARE".Voi continua

    RăspundețiȘtergere